Ремонт автомобілів – або як визначити несправність по шуму для ремонту автомобіля?

Читайте також: Як збільшити потужність двигуна (чіп-тюнінг, збвльшення степення зжаття, збільшення об’єму двигуна і тд…)

   Зміст:

  1. Шум КПП
  2. Про що нам розповідають звуки в автомобілі?
  3. Звуки в задній підвісці
  4. Звуки в передній підвісці
  5. Шуми в моторному відсіку
  6. Шуми вихлопної системи
  7. Відео – Ремонт автомобілів
    (як визначити несправність?)

Доброго дня читачі Як-Зробити.ПП.ЮА. :)  Сьогодні ви дізнаєтесь про «ремонт автомобілів – або як визначити несправність по шуму для ремонту автомобіля?». Якщо купити новий автомобіль він досить тривалий час буде плавно, безшумно працювати. Але як говориться «все до пори до часу». Деталі з часом спрацьовуються,  автомобіль починає гірше працювати, виникає шум, стукіт,   автомобіль смикається, димить.

Найкраще вже на початку виникнення ознак несправності – зразу їхати на спеціалізовані станції з ремонту автомобіля. Але на жаль не завжди автослюсар може поставити правильний діагноз для нашого автомобіля. Тому нам слід навчитись розбиратись у дечому й самим. Отже давайте розглянемо по яких шумах ми можемо визначити несправності автомобіля. Також можливо в тут ви зможете дізнатись чи потрібно прогрівати інжекторний двигун.

Шум у коробці переміни передач

Шум в області КПП при холостих обертах двигуна, виникає швидше за все через підшипники проміжного чи первинного валів коробки, або через шестерні. Потрібно знімати коробку і замінити несправні деталі, ну або вже через 1-2 місяця викликати евакуатор :-D  Приблизна ціна ремонтних робіт – 200$.

Якщо шум чи скрегіт появляється при натисканні на педаль  щеплення, а коли відпускаємо він зникає – це свідчить про «смерть» вижимного підшипника. Заміну підшипника потрібно виконати протягом 15-20 днів при довшій експлуатації він просто розлетиться і ми не зможемо перемикати передачі. Іншою ознакою несправності є специфічний свист – вказує на те що основа і підшипник тепер живуть окремим життям (підшипник відклеєний від основи). На водіння це майже ніяк не вплине, хоча через цей свист може викликати нервовий зрив. :-)   Тому краще на протязі 6 місяців здати машину в СТО.

Про що нам розповідають звуки в автомобілі

Ремонт автомобілів  - Звуки в автомобілі

Ремонт автомобілів – Звуки в автомобілі

На справному автомобілі звук не створює дискомфорт. Якщо ми чуємо  неприємні звук скоріш за все можемо себе привітати, ми виграли фантастичну «путівку» на СТО. :-)  Бажано по швидше відправити «залізного коня» на діагностику, бо одні несправності можуть створити цілий букет неполадок для нашого автомобіля.

Якщо ми чуємо стук у якомусь вузлі, значить ми отримали бонус у вигляді люфту :-)  Шум виникає у деталях, які труться. Ці два звуки часто бувають дуже схожими один на одного. Іноді вони навіть сумуються, створюючи для нас «симфонічний оркестр :lol: »: наприклад у несправних кульових опорах з люфтом у підшипнику передньої маточини або у рульовому наконечнику.

Щоб визначити шум і/чи звук ми повинні дізнатися, з якої сторони автомобіля він лине. Якщо ми встановимо приблизне місце появи шуму, то знайти його нам буде набагато легше. Також нам допоможе спостереження за діями, при яких звук синхронізується або виникає.

Звуки в задній підвісці

Ремонт автомобілів- Звуки в задній підвісці

Ремонт автомобілів – Звуки в задній підвісці

На тягах заднього моста. При гальмуванні і старті з місця автомобіля на задньопривідному автомобілі періодично з’являються стукіт. Він виникає через зношення втулок на тягах заднього моста. Також якщо при різкому натисненні на педаль газу задню частину автомобіля тягне в якусь зі сторін і напрям руху машини потрібно вирівнювати кермом – несправна тяга, її потрібно замінити.

Вібрація задніх гальм. Якщо після того, як ми натиснули на педаль гальм виникає вібрація по всьому кузові – це означає що виник бруд чи іржа на гальмівних колодках або всередині гальмівного барабана. Зазвичай це стається при вологій погоді. Потрібно влаштувати їм гаряченьку :twisted:  поїздочку  (трошки витягніть ручне гальму і проїдьте близько ста метрів, колодки будуть тертись до барабана, завдяки тертю іржа зникне).

Звуки в передній підвісці

Кулак. Якщо при поворотах автомобіля чути клацання (хрустіння) – це свідчить про несправність кулаків. При повороті руля з боку в бік на холостому ходу буде чути хрускіт – тоді терміново потрібно замінити кулаки.

Півосі. Якщо  при збільшені швидкості – збільшується шум то несправні підшипники. Протягом 15- 20 днів потрібно перепресувати або замінити цілу піввісь.

Підшипники маточини. Якщо маточина видає стукіт – тоді в ній надмірний люфт, якщо видає шум тоді постаріла бігова доріжка сепараторів і роликів підшипника. Щоб визначити несправність потрібно піднести на домкрат ліву сторону машини і різко крутнути колесо. Якщо чути гул, який нагадує шум сталевої кулі, яка котиться по аркушу металу – необхідно здійснити заміну підшипника. Потім потрібно взятися лівою рукою за верхню частину колеса зсередини, а правою – за нижню ззовні. Порухайте колесо «на злам».  При легкому «бовтанні» колеса зверніться на автостанцію, для усунення люфту підшипника маточини, в іншому випадку підшипник доведеться міняти в два рази швидше за термін його служби.

Кульові опори. Якщо їхати по нерівній дорозі або по купинах кульові опори скриплять чи стукають – тоді вони несправні. Потрібно швидко їх замінити на найближчій автостанції, якщо не замінити – автомобіль зупиниться з вивернутим колесом.

Рульове керування. Якщо при повороті руля в різні сторони редуктор буде скрипіти чи стукати – скоріш за все зношена головна пара. Зазвичай це можна вирішити з допомогою регулювання вала і змащенням рульового вала. На рульових тягах і наконечниках можна виявити стукіт лише на нерівних дорогах, він схожий на стукіт кульових опор. При першій можливості потрібно їх поміняти.

Амортизатори. Рідко створюють шум, але якщо він є, то його можна добре чути на нерівних дорогах (Амортизатор стукає і поскрипує). Їхні несправності – це підтікання масла, зношення подушок і гумових втулок. Погойдуючи машину (натисканням на крило чи багажник) прислухайтесь чи відсутній стукіт. Якщо кузов продовжує розгойдуватись, після припинення натискання на нього – тоді зношені втулки і подушки. Бажано не їздити з такими амортизаторам, адже при різких гальмування – гальмівний шлях збільшиться вдвічі.

Якщо амортизатор потік маслом – це теж може бути причиною якоїсь несправності. Його необхідно замінити.

Гальма. Гальмівні колодки посвистують при натисканні на педаль аж до скреготу – тоді, якщо колодки нові вони просто не притерлися, і звук повинний зникнути після 1-3 тисяч км. Але якщо звук не зникне можливо вони браковані (криві). Якщо звук і надалі не зникає, а авто при гальмуванні тягне в сторону колодки потрібно замінити.

Пружини. Часто через неправильну установку пружин видається неприємний звук – для усунення цієї проблеми потрібно звернутись до людей, які їх ставили.

Шуми в моторному відсіку

Ремонт автомобілів - Шуми в моторному відсіку

Ремонт автомобілів – Шуми в моторному відсіку

Ремінь генератора. Якщо ми запустимо двигун або різко збільшимо оберти двигуна і почуємо неприємний вереск (свист) – це говорить про те, що потрібно підтягнути ремінь. Якщо не допоможе, то потрібно купити новий ремінь.

Водяний насос. Якщо в передній частині моторного відсіку чуємо неприємний гуркіт і/чи свист – водяний насос несправний, він потребує заміни.

Система запалювання. Якщо ми розженемо автомобіль і почуємо металевий дзвінкий стук – це говорить про детонацію в камері загоряння двигуна.  Це може відбуватися при дуже ранньому запаленню, через неякісне пальне або через велику кількість нагару. Також детонація може бути через перегрівання двигуна або старі свічки. Цей звук видають поршні двигуна, через прийом вибухових сил паливної суміші в камері згоряння. Якщо довго їздити на такому двигуні, то це пізніше може нам влетіти в копійочку. Тому потрібно зразу йти на СТО.

ГРМ. Шуми в газорозподільному  механізмі досить непогано прослуховуються на тлі роботи двигуна. Якщо ми чуємо скрекотливо-плескаючий звук і при збільшені обертів він посилюється, а при скиданні швидкості зменшується – це говорить про поганий натяг ланцюга. Якщо на автомобілі встановлений ремінь, а не ланцюг ГРМ – ми не почуємо тривожного звуку перед обривом (бажано виконувати заміну кожних 70-100 тис. км, бажано виконувати рекомендації виробника).  При обриві ременя зазвичай можна почути гучний металевий звук удару. В такому випадку ми влетіли на капремонт близько 1000$.

Шум клапанів, поршнів і підшипників. Є різні способи для перевірки капремонту навіть не розбираючи двигуна. Для цього хватиnь лише прислухатись. Якщо при різкому натиску газу на холостих обертах двигуна прослухується глухий металевий звук – можливо несправні корінні підшипники колінчастого валу. При збільшенні частоти обертання колінчастого валу зі збільшенням  збільшується частота стуку. Якщо звук буде більш різким і з нерівномірними проміжками – цьому може бути причина надмірного осьового зазору колінчастого валу. Ще різкіший звук можуть видавати шатунні підшипники. При несправності однієї з шийок колінвалу, можна без проблем визначити місце стуку почергово відключаючи свічки запалювання. Якщо звук приглушений причиною цього можуть бути криві поршні. Стуки клапанів чути з рівномірними інтервалами – швидше за все потрібно провести регулювання клапанів, також можливо, що клапанний механізм зносився, або зламався якийсь елемент цього механізму. Якщо при набиранні обертів двигуном стук раптово посилюється – то скоріше всього причиною несправності є збільшення зазору клапанів. Читайте також чому троїть двигун.

Шуми вихлопної системи

При несправності вихлопної – вам не вдасться сплутати її звуки: глушник може ревіти, можуть лунати звуки пострілу. Щоб ремонт обійшовся дешевше бажано по швидше звернутися на Сто, для усунення несправностей. Заварювання дірки обійдеться приблизно в 50-80грн., а на заміну глушника вам доведеться потратити близько  1-2,5 тис грн.

Також не помішало б звернути увагу на рідину, яка викапує з вихлопної. Якщо на дотик рідина буде не масною тоді це добре. Якщо ж рідина буде масною або буде мати  запах бензину чи масла, можлива несправність маслозйомних ковпачків клапана, або ж може свідчити про серйозні несправності. Наприклад про потраплянні води до картера через кільця. Це дуже шкідливо для двигуна, адже при змішування води з маслом – ця суміш не може виконувати якісну роботу масляної системи. Потрібно постаратись максимально швидко усунути цю проблему або пізніше доведеться робити капітальний ремонт двигуна.

Думаю слідуючи цим вказівкам ви тепер безпроблемно зможете визначити більшість основних несправностей автомобіля лише за зовнішніми факторами. Якщо ви будете правильно експлуатувати  автомобіль і вчасно виконувати ТО – ваш залізний друг прослужить вам довго і вірно. Але вибір за вами своєчасно виконувати ремонт несправностей чи чекати поки ця несправність переросте у значно більшу поломку. Удачі ;-)

Відео ремонт автомобілів (як визначити несправність)

Ремонт автомобілів – або як визначити несправність по шуму для ремонту автомобіля?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Tags: , ,

Category: Авто

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


п'ять + чотири =